Изглежда като приложение за новини в Apple Store. Това е наистина руска пропаганда.

Технология


Изглежда като приложение за новини в Apple Store. Това е наистина руска пропаганда.

През последните няколко години финансираните от Русия пропагандисти опитаха редица начини да достигнат до американската публика, без да разкриват връзките си с Кремъл, от твърдението, че са „масови“ стартиращи фирми да се циклично финансирането им чрез прекъсвания които замъгляват руския им произход.

Сега руските пропагандисти имат нов трик: натискане на приложение за „новини“, което се представя за „безплатна услуга за стрийминг“, но което е свързано директно с руския пропаганден канал RT. Разбира се, приложението не си прави труда да разкрива това.


Наречено „Portable.TV“, новото приложение беше на живо преди няколко месеца, според историята на Apple Store. Приложението се таксува като „единствена по рода си безплатна услуга за стрийминг и телевизионна библиотека от новинарски програми, токшоута, бизнес актуализации, професионални спортни акценти и комедия“ искове за да позволи на потребителите да „стаят информирани и актуални“ чрез „уникалната глобална перспектива на Portable.TV, [която] поставя на преден план маргинализирани или дисидентски гледни точки, за да ви даде по-ясна картина на света“. Както се казва в приложението, „Истината не трябва да има граници: можете да носите Portable.TV, където и да отидете“.

Един проблем обаче: Единствените предавания, налични на Portable.TV, се произвеждат от RT America, включително предавания катоРедактирано тази вечерсъс самопровъзгласилия се комик Лий Кемп иСветът според Джесис бившия губернатор на Минесота Джеси Вентура. Тоест въпреки претендирайки за да бъде „телевизия убиец“, която е „домът на хиляди предавания“, единствените предавания, които действително са налични в приложението, са тези, които се намират в руски пропаганден канал. Няма нито едно предаване на Portable.TV, което да не произлиза от RT.

Приложението отговаря на скорошна тенденция подкрепяни от Русия пропагандни издания, насочени към американската аудитория, като същевременно маскират връзките си с Москва. Например, уж 'масов' канал, наречен Redfish, както The Daily Beast съобщено по-рано , споделя значително припокриване с RT. CNN също така разкри миналата година, че друг 'новинарски' канал в социалните медии, In The Now, следи директно обратно към Москва .

„RT е бил упрекнат, че не е приписвал своето свързано или дъщерно съдържание в миналото“, каза Рене ДиРеста, мениджър „Изследвания“ в Станфордската интернет обсерватория. „В The Now бяха Waste-ed и няколко други субекта стартира за кратко на Facebook през 2019 г. за това, че не са разкрили връзката си с родители. Сега на техните страници има изявление, което изяснява тази връзка, въпреки че не винаги се отбелязва, когато преглеждате самото съдържание – наистина е трудно да се каже кой стои зад видеоклиповете In The Now, които се споделят в Twitter, например.


Въпреки че Portable.TV не разкрива никакви явни връзки с RT, връзките между двете са лесни за разпознаване. Всички връзки към социалните медии на сайта на Portable.TV – към неговите акаунти в Instagram, Facebook и Twitter – пренасочват към акаунтите в социалните медии на RT America. И един от видеоклиповете на Portable.TV’s текущата страница във Facebook има редица RT хостове, които включват приложението – като един странно твърди, че „Звездите ще говорят с вас!“

Нещо повече, авторските права, посочени за приложението Portable.TV, са посочени като T&R Productions, LLC, което Portable.TV също изброява на сайта си като своя компания майка. T&R Productions, LLC е същата корпорация регистриран през 2017г като агент, работещ от името на ANO TV-Novosti, руското правителствено образувание, което наблюдава излъчванията на RT по целия свят. Според Ройтерс , T&R Productions, LLC е базирана във Вашингтон и работи като англоезичен продуцент за RT.

В последното подаване на FARA за T&R Productions, LLC през декември, изяснява връзката на компанията с RT. Както гласи документът, „[Ц]елта на T&R Productions LLC е да произвежда новини, токшоу [sic], спортни програми и развлекателни програми, които са балансирани журналистически усилия, предназначени само да информират зрителите, а не да влияят на служители на правителството на САЩ или американската общественост за промяна на политиките на САЩ.' Освен това в документацията уебсайтът на T&R е канал в YouTube за RT America.

Portable.TV каза пред The ​​Daily Beast, че е „собственост и управлявана от T&R Productions, LLC и че „T&R Productions е напълно съвместима с FARA“. Въпреки това, в регистрацията на Министерството на правосъдието на компанията няма информация относно приложението Portable.TV. RT не отговори на въпросите на The Daily Beast относно приложението, нито защо Portable.TV не разкрива никаква връзка с RT.


„Изглежда, че са разстроени от повишената прозрачност, която потребителите сега имат по отношение на това кой произвежда тяхното съдържание, или са разстроени от факта, че социалните платформи преосмислят тежестите, които поддържаха техните алгоритми да служат на държавната пропаганда“, каза ДиРеста пред The ​​Daily Beast. „Apple Store не прави нищо, за да посочи произхода на това приложение… Докато няколко социални платформи направиха оповестяванията на FARA далеч по-ясни, така че техните потребители да са по-добре информирани за това с какво се ангажират – и Facebook, и YouTube показват, че RT е агент на руското правителство – App Store изглежда не го прави.”

Не е ясно защо тези, които стоят зад Portable.TV, изпитаха нуждата да създадат приложението. Вече съществуват няколко приложения, свързани с RT, включително RT News и RT Radio. RT също пусна, само миналия месец, ново приложение, наречено „Free Assange“, приложение за игри, което позволява на потребителите да „използват [своя] гений“, за да помогнат на затворника на основателя на WikiLeaks Джулиан Асандж да „излезе“. (Ако победите играта, вашата награда е да гледате документален филм на RT за Асандж, който самият веднъж имаше шоу в пропагандния канал.)

Приложението идва и няколко години след като Службата на директора на националното разузнаване издаде доклад, който подчертава централната роля на RT в разпространението на усилията за руска намеса по време на изборите през 2016 г. особено тъй като се отнасяше до засилващата се кражба от руски хакери на вътрешни демократични документи. „Основната международна пропагандна агенция на Кремъл RT (бившата Russia Today) активно си сътрудничи с WikiLeaks“, се казва в оценката, като се добавя, че „RT рутинно отразява симпатично на Асандж и му предоставя платформа за изобличение на Съединените щати“.